Development of a Model for the Flight Control of a Hybrid Unmanned Aerial Vehicle

Master's Thesis

2017/07/18

Many aircrafts are inherent over-actuated regarding their control signals. Especially in the context of unmanned aerial vehicles (UAVs) such redundancies could be helpful to facilitate licensing for commercial operations over inhabited areas. Therefore, new fault-tolerant control algorithms are to be developed and tested at the Institute of Flight Systems and Automatic Control using the example of hybrid UAVs. The object of research is a fixed-wing pusher configuration with four additional rotors, which enables it to vertically take-off and land (VTOL-UAV).

Content of Thesis (German)

Ziel dieser Arbeit ist die Erstellung eines Modells für ein hybrides VTOL-UAV, welches zukünftig zur Auslegung von Regelungsalgorithmen verwendet werden kann. Zunächst ist eine Recherche zu verschiedenen Modellierungsansätzen durchzuführen, die zum Entwurf von Flugregelungen geeignet sind. Weitere Schritte beinhalten die Identifikation relevanter Flugzeugparameter, die Durchführung einer Modellreduktion sowie die Verifikation des Modells und eine anschließende Robustheitsanalyse. Abschließend ist das Modell im Rahmen einer Simulationsumgebung unter MATLAB/Simulink für die zukünftige Synthese und Analyse von Flugreglern zu implementieren.

Requirements

Preferable skills include

  • Knowledge of Flight Mechanics & Flight Dynamics
  • Knowledge of MATLAB/Simulink
  • Independent way of working

Organizational issues

  • Beginning: as of now