Simon Mehringskötter

Foto von A340-300-01-GULF-AIR Maschine

Simon Mehringskötter, M.Sc.

+49 6151 16-21067
+49 6151 16-21050

Otto-Berndt Strasse 2
64287 Darmstadt

Office: L1|01 573

Research

Focus

  • Real time analysis of remotely piloted aircraft system availability
  • Health monitoring of electromechanical actuators
  • Condition and prognostic based availability assessment
  • Development of algorithms to assess future system availability
  • Algorithms for fault detection, isolation and reconfiguration

Project

Development of diagnostic and prognostic algorithms to assess the availability of electromechanical actuators

Publications

Gruppiere nach: Datum | Typ des Eintrags | Keine Gruppierung
Springe zu: 2018 | 2014 | 2013
Anzahl der Einträge: 3.

2018

Heier, Henrik ; Mehringskötter, Simon ; Preusche, Christian :
The Use of PHM for a Dynamic Reliability Assessment.
In: 2018 IEEE Aerospace Conference, 03.03.2018 - 10.03.2018, Yellowstone Conference Center, Big Sky, Montana. 2018 IEEE Aerospace Conference
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (2018)

2014

Santel, Christoph G. ; Gerber, Paul ; Mehringskötter, Simon ; Schochlow, Verena ; Vogt, Joachim ; Klingauf, Uwe :
How glider pilots misread the FLARM collision alerting display: A laboratory study.
In: Aviation Psychology and Applied Human Factors, 4 (2) pp. 86-97.
[Artikel], (2014)

2013

Santel, Christoph ; Gerber, Paul ; Mehringskötter, Simon ; Schochlow, Verena ; Vogt, Joachim ; Klingauf, Uwe :
Verkehr auf 10 Uhr, hoch? Wie Segelflugpiloten die Anzeige des FLARM-Kollisionswarngerätes falsch interpretieren.
In: 37. Symposium für Segelflugzeugentwicklung, 21./22. November 2013, Braunschweig.
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (2013)

Diese Liste wurde am Mon Apr 23 08:58:57 2018 CEST generiert.

go to list